Fellestur til Ropelv

9.September

Forrige uke samlet de ulike linjene seg for s spre seg p tre ulike grupper for dra p tre ulike turer. Det vi kunne velge mellom var kanotur, koietur og tur til Ropelv som er skolens hytte. Jeg ville ikke p en ny kanotur etter forrige uke og ville derfor prve noe annet, s dermed dro jeg til Ropelv selv om jeg helst ville p koietur. Jeg hadde snakka med noen av stipendiatene som ogs skulle til Ropelv og fikk forsikret meg om at vi ikke mtte sitte i ro hele turen men at vi kunne dra p tur og sove i telt uansett. Dermed var det ikke s ille dra p hyttetur lenger.

Etter en time i buss var vi fremme, og ble mtt av en koselig hytte med et stort treskilt der det sto Ropelv med store bokstaver. Vi ble sittende p trappa en stund fordi det viste seg at lrerne hadde ftt med seg feil nkkel. Jeg og noen andre s ikke problemet i det fordi vi allerede hadde planer om sove ute i lavvo, s vi brukte heller tid p sette opp den. Etter en koselig lunsj p hytteterrassen dro vi p besk til et fiskeoppdrett. Her ble vi vist rundt av arbeiderne bde p innsiden og utsiden av bygget, p slutten fikk vi smake noe kalt sushimi som er sushi bare uten ris. Dette kan anbefales p det sterkeste, jeg mistet tellingen p hvor mange smakebiter jeg hadde til slutt s godt var det. Etter besket fikk vi tilbud om g tur til et fjell for sove over der i stedet for sove i hytta, dette ble flere med p og dermed hadde vi tre timers tur g p kvelden i kun stigninger. Vi kom frem, fikk gang i blet og skiftet til ull og kledd oss i luer og votter. Senere ut mot kvelden ble himmelen mer og mer grlig og drpene falt lett p, eierne av jervenduker smilte fornyd mens vi andre presset oss sammen i et lite tremannstelt. Dette ble e herlig klam og tett natt ute tvil.

Vknet tidlig morgenen etter av sollyset, og de to hundene vi hadde med oss som ville inn i teltet p besk. Hkon hadde vrt vken siden klokken var tre og hadde dermed stelt i stand med bl og varmt vann til morgenkaffen for de som nsket det.Vi spiste frokost rundt blet og la oss deretter ned p jervenduker og slappet av i noen timer, mens vi ventet p den andre gruppen som l over i hytta. Sammen gikk vi opp til retoppen. Dette var en veldig utfordrende tur selv nr vi ikke hadde srlig bre p. Jeg fikk g med hunden til Anna som heter Levis og den pusha meg til nrmest jogge siste rest av turen, da var jeg godt sliten etterp.Vi dro tilbake til hytta og spiste middag og la oss til sove etter et par runder med uno rundt stuebordet. Jeg, Marie og Lars Jakob sov ute i lavvo denne natten og vi hadde visstnok hatt det litt bedre enn de som sov i hytta som hadde vrt svrt klam denne natten. Vi sto opp og spiste frokost og pakket all bagasje for delta p en valgfri dagstur til noen gruver hvor vi spiste lunsj i regnvret. Derfra ble vi hentet med buss og kjrte med de andre tilbake hjem til skolen.

n kommentar

Victoria Larsen

10.12.2016 kl.17:18

S koselig!

Helle

20, Troms

Blogger og vlogger fra stavanger som for yeblikket studerer barnehagelrer ved universitetet i troms. Gikk p Pasvik fhs 2016/2017. Elsker teater og tur og har en stor lidenskap for strikking.