Rastiggaisa

24.september

Igr kom vi hjem fra en kjempe tung og slitsom telttur p rastegaisa. Dette er turen vi har trent til i 2 uker, og jeg kjenner at jeg er utrolig glad for at vi tok oss tid til den treningen. Det g med vekter i sekken p korte turer var nok noe alle trengte som en oppvarming til forrige ukes tur. P mandags morgen kjrte vi i 4-5 timer til parkeringsplassen fr vi begynte og g, gturen tok ca 3 timer fr vi fant en passende plass og sl leir. Dette var ikke samme plass som lreren hadde planlagt. Det var litt kortere men mest sannsynlig s var det et bedre sted med lettvint tilgang til drikkevann. Vi slo opp teltene rundt 18.00 som ikke tok lenger enn 20 min maks, og fyrte opp primusene for lage middag.Vi hadde tre teltlag og s et telt til lrerne som var med sov i. Hvert lag hadde ansvar for seg selv, med fyre opp primus og lage mat osv. Vi lagde oss mat i 19 tiden og la oss rett etter.

Ettersom vi la oss s tidlig vknet vi ogs svrt tidlig og kokte opp vann til oppvask fra grsdagen og til kaffe og havregrt til frokost. Rett etter frokosten pakket vi sekken og gikk opp til rastegaisa. Dette var en krevende tur, frst gikk det ganske bra men jeg sleit mer og mer nr stigningen kom p en usikker steinvei og tken gjorde slik at vi ikke s noe srlig. Nr vi endelig kom til topps s vi ikke annet enn oss selv p grunn av tken. Blanding av kulde og svette og regn samlet seg som drper over alt p kroppen og etter noen gruppebilder mtte vi rett og slett begynne g ned igjen. Nr vi kom hjem var det bare fyre opp primusen igjen f noe mat i magen, for s g legge seg igjen. Denne natten hadde jeg ekle rykninger og muskler som spente seg i hytt og pine s det var deilig og f slappet av dagen etter i teltet.

Torsdagen pakket vi ned alt og forflyttet basecampen litt nrmere parkeringsplassen slik at vi kunne kjre tidlig dagen etter. N hadde vi kommet oss s langt ned at vi endelig kunne lage bl og ble dermed sendt for hente ved. For hente ordentlig ved mtte vi hoppe fra stein til stein over en elv, og jeg har begynt engste meg smlig over elver og bekker s jeg sleit litt. Kneet mitt som levde sitt eget liv i sommer har begynt tulle litt igjen s derfor kjenner jeg at jeg sliter litt med hoppe fra stein til stein. Jeg hper at kneet gir seg veldig snart igjen slik at jeg slipper tullet til neste tur.

P vei hjem s stoppet vi p tana og spiste p en vei-resturant. Den pizzaen vi fikk der var helt fantastisk og en super belnning for turen.

n kommentar

Victoria Larsen

12.12.2016 kl.17:45

Hper du fr en fin dag! :-)

Helle

20, Troms

Blogger og vlogger fra stavanger som for yeblikket studerer barnehagelrer ved universitetet i troms. Gikk p Pasvik fhs 2016/2017. Elsker teater og tur og har en stor lidenskap for strikking.