Vår fantastiske tilbaketur!

4.Januar

Nå på mandag skulle vi endelig reise tilbake til nord og komme tilbake til skole og venner, flyet gikk ikke før 15.30 så vi hadde god tid før flyet gikk på dagen. Når vi kom igjennom sikkerhetskontrollen var vi kjempeklar for Finnmark igjen, og satt oss ned og ventet. Der satt vi og ventet i ca 1, 5 time før vi fikk gå ombord i flyet, for å så vente på forsinka bagasje når vi endelig hadde kommet oss på flyet. Vi hadde kun 50 minutt på oss til neste fly gikk når det første flyet vårt begynte å kjøre, jeg fikk begynte å stresse og Snorre synes det var morsomt. Senere i flyreisen fikk vi snakka med flyvertinnen som sa at problemet ble fiksa uansett og det roet meg litt ned. Rett før vi landa begynte piloten og snakke over høytaleren og fortalte oss at alle som skulle videre med andre fly, tvilsomt rakk dem og ble derfor ombooka. Vi kryssa fingrene for at vi ikke trengte å vente så alt for lenge, men neida vi ble ombooka til morgenen etter! På flyplassen sto enda det flyet som skulle til kirkenes men vi fikk ikke komme med på det fordi vi var for seine. SAS fikset hotell til oss ved gardemoen siden det var deres feil at vi ikke rakk skolen.

På hotellet fikk vi kvelsdbuffet som besto av lunket julemat, hverken jeg eller snorre var så kjempegira på det 2 Januar. Derfor bestillte vi pizza på dolly dimples og fikk den opp til rommet vårt. Da ble det pizzaparty på senga på hotellrommet med en stor tv rett foran.

Klokka 5 våknet jeg morgenen etter i frykt for å miste enda et fly, vi gikk å spiste en kjempeherlig hotellfrokost før vi dro til flyplassen. Heldigvis var det ingen flere forsinkelser og jeg sov hele flyturen til kirkenes. Problemet kom på nytt når vi kom til kirkenes og fant ut at det ikke fantes transport til skolen. Det gikk en buss på  mandag men den mistet vi pga forsinkelser med SAS. Taxi koster opp imot 2000 så det hadde vi ikke råd til. Vi ble derfor sittende på Mx sport hvor servicen virkelig var på topp! Her fikset de både transport etter 4 timer i byen og litt brus til oss, og så fikk vi sitte inne der med koffertene våre i stedetfor å fryse utenfor !