Sørøya

Morgenen etter dagen vi kom tilbake fra ferie skulle vi kjøre i 14 timer til vi kom til et sted som kalles Sørøya. Denne øya er kjent for å ha gode havfiske muligheter og flotte jaktområder, der friluftsklassen skulle være med jakt og fiske klassen. Bussturen var veldig lang og folk ble slitne av å sitte i ro, så vi spiste middag når vi kom til Alta. Hvor de forresten hadde veldig gode burgere og pomfri. Vi måtte ta båt over til sørøya, denne båten kom til å vugge en del pga været. Synes den vugget veldig, folk ble smådårlige men ingen spøy. Hurtigbåten til Danmark er hundre ganger verre for de som har vært på den ! Vi kom frem til hytta sånn rundt 23, hytta leides ut av hotellet BIG FISH ADVENTURE i Hasvik.  For de som lurer er ikke Hasvik en skrivefeil for Pasvik, stedet heter faktisk Hasvik og det synes jeg var dritmorsomt.

Første dag våknet vi til sol og fint vær, jeg ble med et jaktlag på jakt. Jeg gikk kun på ski fordi jeg synes det var unødvendig mye penger og betale kun for 2 jakt dager. Jeg har kun jegerprøven og ikke jaktkort eller jegeravgift så der hadde det blitt en del penger.Turen var flott, og alle satt med ordentlig påskestemning siden vi satt i sola og drakk kakao og spiste sjokolade. Mangled egentlig bare en appelsin der vi satt.

Andre dag gikk friluftsklassen på topptur i strålende vær, denne dagen var det svært viktig med solbriller så jeg hadde på meg slalombriller med solbeskyttelse oppover fjellet. Det var tungt å gå oppover og vondt og renne nedover. Var veldig skummelt føre så selv om jeg hadde feller så trynte jeg hele tiden.Har fremdeles blåmerker på innsiden av låret fordi jeg tryna oppå stålkantene på skiene. Merker at jeg har blitt ordentlig pinglete i nedoverbakker i forhold til det jeg var før, for før kunne jeg bare sette utfor uten noen bekymringer men nå tør jeg så vidt å renne en meter.

Siste dag var jeg med noen på jakt igjen, denne dagen var det veldig varierende vær og det gikk fra nesten storm til sommervær på et blunk. Det var et rent helsikke å komme seg oppover på ski men jeg fikk det til til slutt og så fikk jeg ta av meg skiene på campen før vi begynte å jakte. Denne dagen så jeg faktisk en levende hare og blei kjempeglad for det, så at den ble skutt også forsåvidt. Siden det var siste dag så skulle vi til hotellet å spise en flott middag og vi fikk til og med drikke en øl til middagen woohoo.

Hjemreisen kl5 var kald, jeg var trøtt og sliten og kvalm på mesteparten av turen men ble i godt humør da jeg fikk middag i Tana? Må ærlig si at jeg ikke har peiling på hvor vi spiste på hjemturen fordi jeg var så sliten og ville bare komme meg hjem og sove i senga mi.